بلوك سبك پوكه اي بلوك سبك پوكه اي .

بلوك سبك پوكه اي

اهميت استفاده از پوكه سبك پوكه اي در ساختمان سازي چيست؟

يكي از مهمترين مسائل قابل توجه در صنعت ساختمان توجه به اصل استحكام و كاهش وزن ساختمان به منظور جلوگيري از هرگونه آسيب در هنگام حوادث گوناگون مثل زلزله ، آتش سوزي و ... مي باشد كه از راههاي رسيدن به اين هدف بسيار مهم جهت كاهش وزن بنا

استفاده از مصالح مناسب با وزن كم و مقاومت زياد مي باشد. امروزه بلوك هاي سبك پوكه اي در شكل ها و ابعاد مختلف جايگزين مناسبي براي مصالحگوناگون مانند : آجرهاي فشاري ، آجرهاي سفالي ، بلوك هاي پيش ساخته سيماني و ... بوده

و نقش به سزايي در جهت كاهش وزن ساختمان و همچنين سرعت بخشيدن به روند اجرايساخت بنا دارند.

همانطور كه از اسم اين بلوك مشخص است جهت ساخت اين بلوك به جاي استفاده از مصالح سنگين مانند ماسه از پوكه هاي معدني با حجم و مقاومت زياد و وزن كم و درصد كمي ماسه كه به وسيله سيمان و آب قالب زده شده است استفاده مي شود. وجود پوكه هاي معدني در اين بلوك ها علاوه بر كاهش وزن بلوك مزاياي ديگري مانند : مقاومت زياد ، كاهش تبادل دما و

به نوعي عايق نمون ديوار در برابر دما و عايق نمودن ديوار در برابر صدا ، كاهش هزينه هاي نازك كاري و ... را دارا مي باشد.

موارد مصرف اين بلوك ها نيز مشخصاً در صنعت ساختمان جهت ساخت ديوارهاي پيراموني، ديوارهاي دوجداره ، ديوار نما ، مكان هاي عايق صدا و حرارت و همچنين جهت جلوگيري از آتش همچنين جهت جلوگيري از آتش سوزي مي باشد.

مزاياي بلوك پوكه اي
-1در ساخت و اجرا كردن ديوار ها و يا سقف از بلوك سبك پوكه اي استفاده مي شود كه دليل آن سبك بودن و بزرگ بودن اين بلوك ها مي باشد

-2وزن كم بلوك هاي پوكه اي كه حدودا 2. 5برابر كمتراز بلوك سنگين ماسه اي هست كه اين خود به تنهايي امتياز بزرگي محسوب مي شود.

-3كار با بلوك پوكه اي سبك خيلي سبك تر و آسان تر نسبت به خيلي از ديگر محصولات ساختمان سازي مانند بلوك ماسه‌اي سنگين است . كه به دليل وزن كمي كه دارد به راحتي قابل حمل است يا به  آساني مي توان آن را ا به جا كرد.

-4زمان اجراي پروژه‌ها در قسمت ديوارچيني و اجراي سقف با بلوك سبك سيماني به حداقل رسيده است،اين مسيله در ساختمان ها يكي از مهم ترين و حياتي ترين مسيله براي مديران و مجريان پروژه مي باشد.

-5هزينه‌هاي ديوارچيني، كارگر، زمان، قيمت بلوك همگي با استفاده از بلوك سبك به شدت كاهش يافته است  به همين علت است كه استفاده از اين محصول براي هر ساختمان سازي در الويت نسبت به بقيه مصالح قرار دارد.

-6حمل و نقل و جابجايي آسان انواع بلوك سيماني سبك از مزاياي برتر ديگر آن‌ها مي‌باشد.

-7 وزن ساختمان و ديوار با استفاده از بلوك سبك پوكه  اي خيلي كمتر شده است.

-8  يكي ديگر از مزيت و كاربرد هاي قابل ذكر استفاده از اين محصول اين است كه آسيب‌هاي ناشي از زلزله به دليل وزن كم بلوك پوكه اي سبك، خيلي كم شده است.

-9استفاده انواع بلوك‌ پوكه اي سبك سيماني باعث مقاومت در برابر آتش و به تبع آن افزايش امنيت ساكنين ساختمان در برابر آتش سوزي شده است.

-10 بلوك‌ سبك پوكه اي به دليل نداشتن حفره ومنافذ هوايي كاملا عايق انتقال صوت و حرارت مي‌باشد.

-11توليد انواع بلوك پوكه اي درتمام فصول سال وجود معادن كثير پوكه معدني ميسر مي‌باشد.

با ما همراه باشيدتا در ادامه كمي راجب خصوصيات منحصر به فرد اين محصول هم براي شما شرح دهيم.

 شما مي توانيد با راحتي پوك‌ سبك پوكه‌اي با كمك فرز ببريد و هنگام استفاده از تيشه، فقط محل ضربه دچار شكستگي مي‌ شود و آسيب جدي بهش نمي رسد.

البته اين خصوصيت باعث مي شود از هدر رفتن مصالح و پرت كمتر آن جلوگيري ‌شود و به اين صورت كارپذيري فيزيكي بلوك افزايش پيدا مي كند.

بلوك سبك سيماني ساخته شده از پوكه معدني مي باشد.

جالب است كه بدانيد پوكه هاي معدني هم از معادن پوكه اي كه در در نقاط آتشفشاني ايران خصوصا در آذربايجان شرقي و كردستان استخراج مي‌شود. البته بايد بدانيد كه بلوك سيماني سنگين هم از ماسه ساخته ميشود.

قطعا مي دانيد كه ماسه از پوكه گرانتر و سنگين‌تر مي‌باشد و بلوكي كه توليد مي شود از ماسه، كيفيت كمتري هم نسبت به بلوك پوكه‌اي دارا است .

دليل آن اين است كه كه دانه‌هاي پوكه سبك تر، ريزتر و سرند هستند و همچنين پوكه در انواع دانه‌بندي مختلف موجود مي‌باشد.

مقاومت صوتي:

يكي از مهم ترين مسايلي كه بايد به آن توجا كنيد اين است كه ديوار و جدار ساختمان ها بايد به شكلي باشد كه  صدا از آن عبور نكند يا اگر عبور كرد در حدي باشد كه به صورت واضح شنيده نشود.

نكته اي قابل ذكر براي بلوكهاي سبك پوكه اي اين استكه بر اساس آزمايشات انجام شده طبق استاندارد ملي شماره ۸۵۶۸ ايران و ۳- ISO 140 داراي بالاترين مقاومت صوتي در رده بلوكهاي سبك مي باشند .

 


برچسب: اهميت استفاده از پوكه سبك پوكه اي در ساختمان سازي چيست؟،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۸:۴۴ توسط:rashabeton1 موضوع: نظرات (0)

بلوك سبك پوكه اي چيست و ساخت و ساز چه نقشي دارد؟

يكي از مصالح كاربردي حوزه ساخت و ساز در ايران، بلوك است، بلوك ها داراي انواع مختلفي هستند كه با توجه به ساختار و  كاربردي كه دارند مورد استفاده قرار مي گيرند، يكي از پرطرفدارترين انواع بلوك در ايران، بلوك سبك پوكه اي است، در اين مقاله كوتاه به بيان ويژگي هاي اين نوع بلوك و مزاياي استفاده از آن مي پردازيم.

بلوك سبك پوكه اي از چه ساخته مي شود؟
اين نوع بلوك، قطعه اي است كه از تركيب بتن، پوكه معدني و سيمان توليد مي گردد، از بلوك سبك معمولا براي ساخت ديوار و تيغه در آپارتمان سازي استفاده مي شود.

بلوك پوكه اي به دو شكل تو پر و تو خالي در ساخت ديوارها و سقف ها مورد استفاده قرار مي گيرد، ضخامت بلوك هاي تو خالي به منظور استفاده بهينه از ويژگي عايق كاري آنها بيشتر از بلوك هاي معمولي است، اما اين افزايش ضخامت به دليل وزن بسيار كم بتن مصرفي در ساخت پوكه تو خالي، اثرگذاري زيادي در وزن نهايي بلوك ندارد.

در واقع منظور از پوكه همان گدازه هاي آتشفشاني است كه بعد از جاري شدن روي زمين سفت و سخت شده و به صورت تكه هاي ريز و درشت و متخلخل از معادن پوكه استخراج مي شوند. مهمترين ويژگي پوكه ها، استحكام بالاي آنها در تركيب با سيمان و همچنين وزن بسيار سبك آنها است. ضمن اين كه توانايي نگهداري آب در خود را دارند و به همين دليل مقاومت بتن را افزايش مي دهند.

مزاياي بلوك سبك پوكه اي
استفاده از بلوك سبك پوكه اي داراي مزايا و ويژگي هاي بسياري است كه باعث مي شود اكثر مهندسين و معماران از آن به عنوان مصالح كاربردي در ساخت و ساز استفاده كنند، اين ويژگي ها شامل موارد زير است:

وزن سبك
مهمترين ويژگي بلوك پوكه اي سبك بودن آنها است، اين مسئله حمل و نقل آنها را آسان كرده و باعث كاهش هزينه و زمان اجراي پروژه هاي ساخت و ساز مي شود، ضمن اين كه سبكي بلوك پوكه اي باعث مي شود وزن ساختمان كاهش چشم گيري داشته باشد.

ارتباط مستقيم نيروي زلزله وارد بر سازه با وزن آن سبب مي شود كه اثرگذاري زلزله در تخريب ساختمان هايي كه با پوكه هاي سبك ساخته مي شوند كمتر شود. تا جايي كه وزن ديوار ساخته شده از بتن سبك در مقايسه با ديوارهاي آجري معمولي 2.5 برابر كمتر است.

عايق حرارتي
بلوك سبك پوكه اي ساخته شده از سيمان و پوكه معدني، داراي لايه عايق حرارتي است كه قابليت پوشش دادن ديوارهاي ساختمان را دارد، از طرفي استفاده از بلوك پوكه اي در عايق كاري ديوارهاي جانبي، مورد تاييد سازمان بهينه سازي مصرف سوخت در ايران قرار گرفته است و استفاده از بلوك پوكه اي در ساخت ديوار بدون نياز به عايق ديگري يك عايق همگون محسوب مي شود.

عايق صوتي
ويژگي متخلخل بودن بلوك هاي پوكه اي باعث مي شود كه ضريب انتقال صوت در آنها به شكل چشم گيري كاهش پيدا كند تا جايي كه متوسط كاهش صوت با استفاده از اين بلوك ها حدود 48 دسيبل است كه حداقل الزامات مقررات ملي ساختمان سازي را تامين مي كند.

استحكام بالا
از آنجايي كه بلوك سبك پوكه اي مطابق با آخرين استانداردهاي روز ساخته مي شوند، داراي مقاومت خوبي در مقابل فشارهاي وارده هستند. پايين بودن مدول كشسان بلوك هاي سبك، به عنوان مصالح پركننده در ساختمان ها، در مناطق زلزله خيز كشور، باعث افزايش دوره نوساني اين ساختمان ها و در نتيجه كاهش نيروي زلزله و كاهش تخريب مي شود.

كارپذيري بالا
از نظر فيزيكي بلوك هاي سبك پوكه اي كارپذيري بالايي دارند، به اين ترتيب انجام عمليات ميخ كوبي، سوراخ كوبي، شيار زني و ... روي اين بلوك ها آسان است و اين امر سبب مي شود كه بلوك هاي شكسته و غير قابل استفاده به ميزان زيادي كاهش پيدا كنند و در مصرف مصالح صرفه جويي شود.

همچنين مي توان در ساخت ديوارها با اين نوع بلوك از انواع ملات استفاده كرد، اين ويژگي در بلوك سبك پوكه اي باعث مي شود كه بتوان در كنار آنها از لوله هاي تاسيسات، كابل هاي برقي و مخابراتي و ... استفاده كرد.

سرعت بالا در اجرا
استفاده از مصالح سنتي مثل آجر در ساخت و ساز با توجه به اين كه براي استفاده از آنها به ملات بيشتري نياز است، معمولا كاري زمان بر و طولاني است، اما با استفاده از مصالح به روزتري مثل بلوك سبك پوكه اي انجام عمليات ديوار چيني، سقف چيني و ساخت كف با كيفيت و سهولت بيشتري انجام مي گيرد.

كاربري متنوع
استفاده از اين نوع بلوك هاي ساختماني با توجه با تركيب سيمان به عنوان متريال اصلي ساخت بلوك، براي استفاده در سازه هاي مختلف مثل سازه هاي صنعتي، مسكوني، تجاري و كشاوري مناسب خواهند بود.

استحكام و مقاومت بالا در آتش سوزي
از آنجايي كه پوكه هاي معدني در دماي بالاي 122 هزار درجه سلسيوس ساخته مي شوند، مي توانند شوك هاي حرارتي بالاتر از 121 هزار درجه سلسيوس را نيز تحمل كرده و استحكام خوبي در مقابل آتش سوزي داشته باشند.

در نهايت بلوك سبك پوكه اي خوب است يا بد؟
با مزايا و ويژگي هاي بلوك سبك پوكه اي آشنا شديد، با توجه به اين كه كشور ما روي كمربند زلزله قرار دارد و اكثر مناطق كشور حادثه خيز است، استفاده از مصالح ساختماني استاندارد، مدرن و سبك مي تواند تخريب در اثر بلايا و حوادث را تا حد زيادي كاهش داده و باعث حفظ جان و سرمايه باشد، بنابراين با استفاده از بلوك سبك پوكه اي مي توان سازه هاي مستحكم و مقاوم با هزينه مناسب تر و در مدت زمان كمتري ساخت.


برچسب: بلوك سبك پوكه اي چيست و ساخت و ساز چه نقشي دارد؟،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۵۸:۲۹ توسط:rashabeton1 موضوع: نظرات (0)

بلوك سبك پوكه اي چيست؟ و چگونه ساخته مي شود؟

بلوك سبك پوكه اي از مخلوط سبك دانه پوكه با سيمان و آب به وجود مي آيد، در اين بلوك ها ريزدانه طبيعي از بتن حذف شده كه دليل آن حفظ سبكي اين قطعات مي باشد، و جنسي كه در انتها توليد خواهد شد، داراي تخلخل بالاتري نسبت به بتن نيمه سبك مي باشد . بلوك سبك پوكه اي داراي دو شكل تو پر و تو خالي مي باشد كه كاربرد اصلي آن در ديوار ها و سقف ها است . ضخامت جداره بلوك هاي توخالي براي بهره گيري بيشتر از وي‍‍ژگيهاي عايق كاري آنها بيش از بلوك هاي سيماني معمولي است (۲۵ ميليمتر ميباشد) ، كه اين افزايش به خاطر وزن بسيار كم بتن مصرفي تاثير زيادي در وزن نهايي بلوك ندارد.
استفاده از بلوك سبك پوكه اي مزيت هاي زيادي دارد كه در ادامه مطالب براي شما به صورت مختصر شرح خواهيم داد.
مزاياي بلوك سبك پوكه اي
1) مقاومت در برابر آتش سوزي
2) عايق صوت و حرارت به دليل استفاده از پوكه در بلوك و وجود تخلخل در اجزاي تشكيل دهنده آن
3) تسريع در اجراي عمليات ساختماني به دليل ابعاد بزرگتر نسبت به مصالح ديگر
4) كاهش بار مرده ساختمان
5) كاهش قيمت تمام شده و پرتي نسبت به مصالح مشابه
كاهش يا حذف لايه پوششي بر روي ديوار به دليل مسطح بودن سطح بلوك ها(6
پوكه معدني چيست؟
به گدازه هاي آتشفشاني كه بعد از رسيدن به سطح زمين سرد مي شود و به صورت دانه هاي ريزو درشت تشكيل شده و اصطلاح علمي آن پوميس يا اسكوريا است پوكه معدني گفته مي شود . اين محصول داراي ويژگي هاي فوق العاده اي مانند استحكام بسيار بالا در تركيب با سيمان و وزن بسيار سبك است و همچنين داراي قابليت بالاي نگهداري آب مي باشد كه همين علت باعث مقاومت بتن ساخته شده مي شود.
خواص پوكه معدني
• اين پوكه ها داراي وزني سبك (وزن حجمي ۵۰۰ الي ۷۰۰ كيلو گرم برمتر مكعب) هستند.
• پوكه معدني عايق صدا ، گرما و سرما مي باشند.
• پوكه هاي معدني در مقابل آتش سوزي مقاوم اند؛ اين محصول تا ۷۶۰ درجه سانتيگراد هيچ تغييري در حجم و شكل آن حاصل نمي شود.
• نقطه ذوب پوكه معدني ۱۳۴۲ درجه سانتيگراد مي باشد.
• يكي از ويژگي منحصر به فرد اين پوكه ها استحكام آن مي باشد؛ بتون و مصالح تشكيل شده از ميزان بالاي دوام نسبت به وزن برخوردار مي باشد.
كاربرد آن بيشتر در شيب بندي پشت بام و كف طبقات،توليد بلوك سبك و همچين توليد بتن سبك مي باشد.
- بلوك هاي نيمه سبك:
اين بلوك ها داراي چگالي بين 1700 تا 2000 كيلوگرم بر متر مكعب مي باشد. ولي مواد تشكيل دهنده آنها با بلوك هاي سبك تفاوت چنداني ندارند.
بلوك هاي سنگين:
به بلوك هاي قديمي و بتني بلوك هاي سنگين گفته مي شود، اين بلوك ها كه وزن بيشتري نسبت به بلوك هاي سبك دارند و با پر كننده هاي شن و ماسه اجرا مي شوند، بلوك سنگين از مواد اوليه ماسه و سيمان توليد ميشوند.

اميدواريم كه با مطالب بالا به صورت كامل با بلوك سبك پوكه اي و كاربرد هاي آن در صنعت ساخت و ساز آشنا شده باشيد.
حالا با ما همراه باشيد تا براي شما شرح دهيم بلوك هاي معدني به چه شكلي ساخته مي شود.

1-مرحله هاي توليد پوكه معدني
اول از همه مكان مورد نظر را شناسايي مي شود ،در مرحله بعدي كه مهم ترين بخش است، در هنگام اكتشاف هر معدني بايد از كيفيت نوع پوكه معدني اطلاع داشت باشيد. دليل اين ضروريت اين است كه اگر پوكه معدني داراي سبكي قابل ملاحظه اي نباشد به هيچ وجه ارزش سرمايه گذاري ندارد.دومين قسمت مهمي كه بايد بررسي شود، موقعيت جغرافيايي و جاده آن است زيرا نبايد دسترسي به جاده اصلي سخت و مشكل دار باشد.

۲- ثبت معدن در سازمان صنعت ومعدن
جهت انجام اين كار بايد حتما از مكان معدن نقشه بگيريد و به سازمانهاي مرتبط ارجاع بدهيد، درصورتي كه موافقت شد،شما مي توانيد پروانه بهره برداري دريافت نماييد.
۳-عمليات باطله برداري استخراج پوكه معدني
اما يكي از نكته هاي قابل ذكر كار گذاشتن سرند ها و دستگاهاي جداسازي پوكه معدني مثل كوبيت ،هيدوكن ،سيلو و نوارهاي نقاله كه به جداسازي پوكه كمك مي نمايند انتخاب منطقه مناسب مي باشد. براي خارج كردن پوكه معدني اول از همه بايدعمليات باطله برداري به وسيله بلدوزر انجام شود، و بعد تسطيح و آماده سازي انجام شود و در اخر در صورت امكان عمليات پله بندي هم انجام بگيرد، ، پوكه معدني با استفاده از بلدوزر ولودر برداشت مي كنند.
كارگاه توليد پوكه معدني شامل بخش هاي زير مي باشد:
۱-سرندها
۲-غلتك ها
۳-آسياب هاي چكشي
۴-خشك كننده هاي گردان
۵-صفحه هاي متمركز كردن هوا به هنگام لزوم
6-سيستم هاي طبقه بندي دانه ها بر حسب اندازه با استفاده از غربال و سيستم هاي مخلوط كردن دانه ها

اميدواريم كه با اين مطالب توانسته باشيم به شما كمك كنيم.


برچسب: بلوك سبك پوكه اي چيست؟ و چگونه ساخته مي شود؟،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۵۷:۵۲ توسط:rashabeton1 موضوع: نظرات (0)

بلوك سبك پوكه اي چيست؟

بلوك سبك پوكه اي محصولي ساخته شده از بتن، پوكه معدني و سيمان ميباشد. از كاربرد هاي بلوك سبك پوكه اي مي توان به اجراي آن در ديوارها و تيغه ها درساختمان‌ها اشاره كرد.

همانطور كه مي دانيد انسان ها از دوران قبل از مسيح ميلاد از بلوك هاي سيماني استفاده مي كردند و ما براي شما ديوار بزرگ چين و اهرام ثلاثه مصر و كلوسيوم رم ساخته شده در تاريخ گذشته را مثال مي زنيم كه از درآن ا اين بلوك ها استفاده كرده اند. حدودا در سال هاي 1868 در كارخانه سنگ فرير ساخت بلوك ساختماني را تقريبا شروع كرد و در دهه هاي 1900 استفاده از اين بلوك ها به بالا ترين اندازه رسيد و در انتها در سال 1902 بلوك هاي ساختماني توسط يك آمريكايي اختراع و به ثبت رسيد و توليد و ساخته شد. و بعد ها از آن در بيشتر پروژه هاي ساخت و ساز استفاده شد. به دليل بالا بودن وزن اش كه مشكل ساز شده بود گروهي از دانشمندان تحقيقات بزرگ و گسترده اي را آغاز كردند و در انتها در سال 1920 موفق با ساخت بلوك سب پوكه اي شدند.

شايد برايتان سوال شود چرا از بلوك سبك پوكه بايد استفاده كرد و چه فوايدي براي ما خواهد داد. از ويژگي هاي محنحصر به فرد آن مي شود به عايق حرارتي بودن، عايق صوتي بودن، كارپذيري و مقاومت بالا، عدم نياز به ملات زياد مانند گچ و خاك، مقاومت در برابر آتش، يخ زدگي، زلزله و… اشاره كرد، همه ي اين گزينه ها باعث شده است كه بلوك سبك پوكه اي بتواند جايگاه مناسب تري در ميان مصالح قديمي و سنگين مانند آجر پيدا كند.

اين بلوك ها در دو گروه بلوك هاي پر و بلوك هاي تو خالي براي ديوارها و سقف‌ها دسته بندي شده و توليد مي شوند.

جالب است كه بدانيد ضخامت ديواره بلوك هاي‌ تو خالي براي بالا بردن ميزان بهره مندي ازويژگي‌هاي عايق كاري چندين برابر بيشتر از ضخامت بلوك‌ هاي سيماني معمولي مي باشد،  بايد اضافه كنيم كه اين افزايش به خاطر كم بودن وزن بتن مصرفي ، تاثير زيادي بر روي وزن انتهايي بلوك نخواهد داشت.

انواع بلوك سيماني سبك
با توجه به مواد پر كننده دربلوك هاي سيماني سبك مي توانيم آن را به سه گروه دسته بندي كنيم. اما يكي از نكته هاي مهمي كه بايد بدانيم اين است كه  وزني كه براي بلوك هاي سيماني در نظر گرفته مي شود بر اساس استاندارد بين 500 تا 1700 كيلوگرم بر متر مكعب است.

1) بلوك سيمان سبك با پوكه معدني

در پوكه هاي معدني از ماده پر كننده استفاده مي شود.

2) بلوك سيمان سبك با پوكه صنعتي ليكا

ماده پر كننده استفاده شده در اين بلوك نيز از خاك رس منبسط شده يا همان پوكه ليكا است.

3) بلوك هاي سيمان سبك با حباب هاي هوا

اين بلوك ها هم از بتني توليد مي شود كه در آن حباب هاي هوا وجود دارد. كه اين حباب ها سبكي بلوك ها مي شود. و اما خود اين بلوك ها هم به دو گروه بخش بندي مي شود.

بلوك سيمان هوادار:
اين جنس از بلوك ها ساخته شده از بتني مي باشد كه داراي يك نوع كف ماندگار ، آب و سيمان است و مثل بتن به وجود مي آيد. براي مثال  به بلوك clc اشاره مي كنيم كه تقويت شده با ماسه مي باشد.

بلوك سيماني گازي:
اين بلوك ها از آهك ، سيمان ، پودر آلومينيوم و آب متشكل شده كه بعد از انجام يك سري از مراحلي در آن حباب هايي به وجود مي آيد و مي شود كه پف هم مي كند و همين پف باعث مي شود كه بافتي سبك داشته باشد.

پوكه معدني چيست؟

به  گدازه‌هاي آتشفشان كه بعد از رسيدن بر روي زمين، سرد و سفت شده و به صورت دانه‌هايي ريز و درشت استخراج مي‌شوند پوكه مي گويند.

مهمترين ويژگي اين پوكه ها، استحكام بسيار بالا در تركيب با سيمان و وزن بسيار سبك مي باشد كه باعث شده توانايي بالايي در نگهداري آب در خود داشته  باشد.

 


قطعا بلوك سبك پوكه اي داراي يك سري خاصيت هاي استثاني و مزايايي هم است كه باعث شده به يكي از عضو هاي جدا نشدني در ساخت ساز به شمار برود .

اين مزيت ها را باهم مرور كنيم:

استفاده از بلوك هاي سبك سيماني چه مزايايي دارد؟

1) بلوك هاي پوكه اي سبك مقاومت بسيار بالايي در برابر آتش سوزي دارد كه از مهم ترين خصوصيات آن مي باشد.

2) اين بلوك ها مي تواند عايق صوت و حرارت  باشد و دليل آن استفاده از پوكه در بلوك و وجود تخلخل در اجزاي تشكيل دهنده آن مي باشد.

3) يكي از مهم ترين خصوصيات اين بلوك ها اين است كه آن ها به اجراي عمليات ساختماني سرعت مي بخشند، زيرا داراي ابعاد بزرگتر نسبت به مصالح ديگر است.

4) كاهش بار مرده ساختمان

5) كاهش قيمت تمام شده و پرتي نسبت به مصالح مشابه

6)بلوك سبك پوكه اي باعث كاهش پيدا كردن و يا حتي  حذف كردن لايه پوششي بر روي ديوار  مي شود كه د ليل اصلي آن ب مسطح بودن سطح بلوك مي باشد.

 

 

 


برچسب: بلوك سبك پوكه اي چيست؟،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۵۷:۱۸ توسط:rashabeton1 موضوع: نظرات (0)